Vogeltjeslap #3 + Vanilla Sock

18:30

En we hebben de vogeltjeslap weer eens uit mijn voorraad "Work in Progress" borduurwerken gehaald. Ik heb weer een mooie rij er bij geborduurd. Door de Evenweave stof borduurt deze erg makkelijk. Een stuk makkelijker dan echt linnen. Al moet ik zeggen dat mijn voorkeur toch echt uit gaat naar het borduren op linnen.
Ik ben alleen een enorme twijfelkont met het kiezen van kleuren. Welke kleur kies ik voor welke afbeelding of rand. Maar het patroon met al de vogeltjes is echt fantastisch. Het is echt een prachtige Stitch Along.

Ook ben ik nog aan het breien geweest. Nog steeds bezig met de tweede Vanilla Sock. De hiel is al weer gebreid. Jammer genoeg komen mijn kleurtjes niet precies bij elke sok hetzelfde uit. Maar goed voor een eerste keer sokken breien is dat niet erg. Bij het volgende sokken paar hoop ik hier meer op te letten.  Deze sok is van een gratis patroon van de Unapologetic Knitter en de wol is van Gründl Hot Socks Diamond mit merino farbe 07.
Sokken breien is volgens mij behoorlijk verslavend. Net zoals borduren. 

You Might Also Like

6 reacties

  1. .. mooie vorderingen Nina.. gezellige kleurtjes voor de sokken, veel handwerkplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt vrolijke sokken en een prachtig borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt erg mooi. Ik heb toevallig ook garen gehaald voor deze stitch along. Nu nog de juiste stof kiezen. En wat een vrolijke sokken heb je gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren, de vogeltjeslap. Borduren vond ik ook heerlijk, maar op het moment komt er geen steek bij. Ben nu meer aan het spinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gekozen kleurtjes passen perfect bij elkaar, leuk! En je sokken zijn ook zo mooi fleurig geworden, doe het je niet na :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige lap ben je aan het borduren! En je sokken zien er leuk uit. Sokken breien staat ook nog op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen